Facebook lead advertenties: de voordelen

Facebook lead ads maken het mogelijk om gemakkelijk een leadgeneratie campagne op te zetten op de twee grootste sociale media kanalen: Facebook & Instagram. In dit artikel leggen we uit hoe je deze advertenties kan inzetten voor jouw bedrijf en waarom ze zo krachtig zijn. 

Waarom leadgeneratie via Facebook? 

Als ondernemer ben je altijd op zoek naar nieuwe klanten. De traditionele manier van klanten zoeken is vaak ‘netwerken’. Je gaat langs borrels, beurzen en evenementen. Voegt na afloop een hoop mensen toe en deelt af en toe een case study via LinkedIn, hopend op een mooie opdracht. Hoewel dit natuurlijk goed kan werken, kost het je wel gigantisch veel tijd. Vaak wordt dit werk ook niet als het leukst ervaren, je bent immers gaan ondernemen om werkzaamheden in jouw vakgebied uit te voeren, niet je eigen sales team te worden. We horen vaak de klachten dat er gebrek is aan een constante klantenstroom. Dit is op te lossen via Facebook lead ads.

De gemiddelde Nederlander zit inmiddels al 1,5 uur per dag op sociale media. Doordat je zeer specifiek kan targeten op facebook, is het makkelijker dan ooit om jouw ideale klant te vinden. Ook B2B gaat erg goed via Facebook en Instagram, achter elke gebruiker hangt immers een professionele carrière.

Kortom: super specifieke targeting in combinatie met gigantische gebruikersaantallen, Facebook is ‘the place to be’

Wanneer we Facebook zeggen bedoelen we zowel Instagram als Facebook. Advertenties worden namelijk vanaf hetzelfde platform ingesteld en (als je dat wilt) getoond op beide.

Wat zijn Facebook lead ads?

Bij normale leadgeneratie wordt een click geleid naar een landingspagina. Op de landingspagina wordt vervolgens uitgelegd waarvoor de bezoeker zich inschrijft, bijvoorbeeld een gratis checklist. Dit proces is nog steeds goed en heeft zijn voor- en nadelen, een van de grootste is dat voor de meest ondernemers een landingspagina nogal wat gedoe is. Zo is snelheid vaak een groot probleem, een gemiddelde wordpress website is nou eenmaal niet erg snel. Landingspagina software is een goede oplossing maar komt wel met een prijskaartje, toch weer €40 per maand. Zeker met kleinere advertentiebudgetten is dit sonde. Daarom: Facebook lead ads. 

Facebook lead advertenties is eigenlijk een ingebouwde landingspagina op Facebook. Nadat een geïnteresseerde klikt op jouw advertentie worden ze niet geleid naar een aparte pagina maar blijven ze gewoon op Facebook. Zie screenshot hieronder. Vervolgens worden de gegevens al ge-prefilled, ofwel de bij Facebook bekende gegevens staan al ingevuld, er hoeft alleen nog bevestigt te worden.

Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on facebook
Delen
Share on whatsapp
Delen