3 tips voor meer inschrijvers op je email lijst

Wij bij TJILP zijn echte email fans, zodra wij dit uitspreken krijgen we echter vaak te horen dat we ons bezig houden met verouderde technieken. Social is the way to go, of SEO of SEA of zelfs tiktok… 

Email is toch al zo lang op de markt? dat werkt niet meer. Mocht je je herkennen in deze gedachten dan zal dit je verbazen:

Email marketing heeft nog steeds een van de hoogste gemiddelde ROI, maar liefst 4200%.

Er is echter een groot verschil met andere online marketing kanalen, je moet eerst inschrijvers generen. Waar je bij Facebook en Google direct kan beginnen met marketing euro’s besteden moet je bij email eerst een lijst bouwen. 

In dit artikel geven we je 3 tips om meer inschrijvers te genereren!

Gebruik je website als blog, stuur op inschrijving!

Deze techniek is echt een klassieker. Probeer jouw kennis en enthousiasme over te brengen in een aantal goed geschreven blog berichten. In deze berichten moet je zo veel mogelijk waarde proberen te geven aan de lezer. Met waarde bedoelen we dat de lezer echt wat haalt uit jouw info. Bijvoorbeeld een tip die hij/zij direct kan toepassen of een techniek die aanzet tot denken. Het is erg belangrijk dat je een goede indruk achterlaat, generieke info die hoogstwaarschijnlijk al bekend is bij de lezer werkt in je nadeel.

Oké, je hebt een aantal goede artikelen en nu?

Zorg ten eerste dat alles goed staat met Google. Een link vanaf je homepagina naar je pagina met blogs zal al een mooie eerste stap zijn, zo zorg je dat Google de nieuwe pagina’s indexeert.

Plaats tussen je blog een inschrijfformulier.

 “Meer tips zoals deze? Schrijf je!” 

Of bied extra waarde met:

“Schrijf je in en ontvang nog 5 geheime tips die ik normaal alleen deel met klanten”

Samengevat heb je zo “gratis advies” gegeven aan de lezer, daar willen ze meer van, dit zorgt voor de inschrijving.

Organiseer een giveaway of wedstrijd

Wij Nederlanders kunnen eerlijk zijn, we houden nou eenmaal van gratis spullen. 

Wat beter dit te gebruiken als incentive om aanmeldingen te krijgen op je mailinglijst. Kijk naar wat je aanbiedt binnen jouw bedrijf en wat een aantrekkelijk prijs zal zijn. 

Kondig de actie aan op je sociale media en geef van te voren een looptijd mee, bijvoorbeeld een maand. Voorwaarden om te winnen? Schrijf je in op de nieuwsbrief.

Een paar tips: pas op met het vragen om te delen op sociale media. Facebook is hier de laatste jaren steeds minder fan van geworden. Wij raden aan om geen interactie te forceren, dus post niet “Like & deel dit om kans te maken”.

Wil je toch wel meer bereik krijgen via social? Kijk dan eens naar deze tool.

Facebook Lead Ads (icm een leadmagnet)

Tip 3 is onze persoonlijke favoriet: Facebook Lead ads. Dit is een relatief nieuwe soort Facebook advertentie vorm. Bij deze soort advertenties adverteer je me een inschrijfformulier, direct op Facebook. 

De voordelen hiervan tegenover de “traditionele manier” is dat:

  • Je hoeft geen landingspagina te bouwen (vaak relatief dure software).
  • Er is een stap weggenomen uit het process, je hoeft niet meer de website van de adverteerder te bezoeken. Vuistregel: Hoe minder stappen hoe hoger de conversie.
  • Alle informatie is ge-prefilled, de gebruiker hoeft enkel 2x op bevestigen te drukken.

Er moet echter wel een sterk incentive gegeven worden voor inschrijving. Waar er bij een landingspagina nog ruimte is om extra informatie te bieden buiten de advertentie om, kan dat nu niet meer. 

Daarom: Maak een leadmagnet

Maak een e-book, checklist of top 10 en voeg dit toe aan de advertentie. Schrijft iemand zich in? Dan ontvangt hij deze info.

Dit verlaagt je kosten per inschrijving en laat jouw lijst harder groeien!

Met dit artikel heb je nu 3 verschillende technieken om jouw mailinglijst te laten groeien ontdekt.

Maar dan begint het pas. Opvolging is nog veel interessanter, daar wordt namelijk het geld verdiend! Dit zelf leren? —> Klik hier

Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on facebook
Delen
Share on whatsapp
Delen